söndag 25 januari 2009

Rapport från 1-års kalaset

Här kommer en liten rapport från gårdagens träff. Vi var ett rejält gäng med hoffar och människor som trotsade det tråkiga vädret. 12 hoffar om jag inte räknat fel. Det var kallt och snöblandat regn föll nästan hela dagen, men ändå kämpade vi på med träningen. Precis som planerat så hade vi en instruktör för dagen, Ann, vilket jag tror alla tyckte var bra. Först ut på dagen var yngsta deltagaren Simba med Matte Satu och till höger i bild syns även Ann.


Eftersom vi åskådare mest stod och snackade om en massa annat och inte riktigt följde med i de andras träning, så kan jag inte riktigt redogöra för vad alla andra hittade på. Vessla fick sig dock ett pass i att träna på att hålla koll på Husse och inte springa fram till en massa andra människor. Då blev det en hel massa folk på planen.


Så här såg det ut utanför planen, där snacket gick varmt. Varma var nog även deras mössor. Det är Mona-Stina som har stickat så fint.


Lite trädgårdsarbete hann vi också med. Stefan sågade ner ett par grenar på trädet som står jämte planen. Äntligen. Vi har stört oss länge på de där grenarna.


Mitt på dagen gick vi in i Sannas sköna kök och åt lite lunch och därefter blev det fika. Dagen till ära hade det bakats marängtårta (tack till Patricias Mamma), kladdkaka och vetelängd. Det kändes riktigt lyxigt och den där marängtårtan var väldigt uppskattad. Patricia kanske får bidra med receptet ;o)

Tack till alla för en riktigt trevlig träff! Hoppas att vi kan göra om den någon gång snart!

2 kommentarer:

Ina sa...

En toppen dag var det trots vädret, men bra frösen var jag när vi kom hem=)

Den bästaste Zigurd sa...

Vad käckt med en liten uppföljning om vad vi gjort här ..Bra ide!Vill påpeka att jag fortf. är mätt smarrig tårta!